De demografiske utfordringer vi står ovenfor vil føre til lavere bemanning per tjenestemottaker. Det er derfor nødvendig å tenke nytt rundt hvordan vi skal utføre tjenester i eldreomsorgen, både nå og i fremtiden, for å gi en like god – om ikke bedre kvalitet på tjenestene.
Hepro har i samarbeid med Gjøvik kommune og HT Safe utviklet en sømløs og skalerbar tjeneste som utfordrer det tradisjonelle, men samtidig øker kvaliteten på tjenesten:
Digitalt visuelt tilsyn på natt, utført av eksternt responssenter. (Opp til 3 tilsyn per natt per tjenestemottaker.)
Ved å bruke Hepro Respons app vil ansatte i kommunen få varsel direkte på sin tjenestetelefon om HT Safe oppdager avvik under tilsyn som krever oppfølging fra hjemmetjenesten.
Kort beskrivelse av tjenesten
- Nattugla for digitalt tilsyn
- Tilsyn blir utført på stor skjerm av operatører som sitter i fred og ro
- Standardisert tjeneste
- Alt skjer i samme plattform: HT Safe utfører tilsyn og varsler ansatte i hjemmetjenesten i Hepro Respons app ved kritiske hendelser, eventuelt om nødsentral er kontaktet.
Målgruppe
Hjemmeboende som har behov for tilsyn av ulike årsaker:
- Har, eller som er i ferd med å få, fysisk tilsyn på natt
- Av ulik årsak har hatt hendelser som forvirring, vandring, fall, uro eller lignende
- Har, eller kan bli forstyrret av fysisk tilsyn på natt, selv om nattevakten lister seg inn og ut av brukers bolig.
Dokumenterte gevinster
- Økt trygghet for bruker
- Økt søvnkvalitet for bruker
- Bedre hverdag for de ansatte
- Økt kvalitet i tjenesten til bruker
Ønsker du å vite mer om digitalt tilsyn som en tjeneste?
Last ned rapporten fra Gjøvik kommune for å
- Få en bredere forståelse av tjenesten Digitalt tilsyn som en tjeneste
- Hva som skal til for en vellykket implementering
- Kvalitative og økonomiske gevinster