Hepro AS er dedikert til kvalitet, miljø og samfunnsansvar, og er sertifisert etter ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 og ISO 27001:2022 standardene. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre prosesser for å møte kundekrav, leverandørkrav og samtidig beskytte miljøet. Som medlem av Grønt Punkt og samarbeidspartner med NORSIRK, sikrer vi ansvarlig resirkulering og gjenvinning.
Kvalitetsstyring (NS-EN ISO 9001:2015)
For å sikre at vi lever opp til kundekrav, leverandørkrav og egne krav jobber vi systematisk med kvalitet og stadige forbedringer. Hepro er sertifisert av Kiwa Teknologisk Institutt etter den mest anerkjente internasjonale standarden for kvalitetssikring, ISO 9001.
Hepros kvalitetspolitikk:
Hepro AS skal alltid levere et godt produkt slik at våre kunder er fornøyd med vårt produkt og foretrekker oss neste gang.
- Brukerens velvære er førsteprioritet, noe som betyr at utstyret og tjenestene må fungere formålstjenlig – uten unntak.
- Hepro skal vise respekt for kundens valg, og svare på tilliten ved å levere varer og tjenester som overgår våre kunders forventninger.
- Det skal være en positiv opplevelse å samhandle med Hepro.
- Når noe har gått galt er vårt fokus å løse problemene raskt. Intern håndtering og avviksbehandling kommer etterpå.
- Alle i Hepro skal jobbe aktivt for kontinuerlig forbedringer. Dette gjelder både fysiske produkter og selskapets prosesser.
- Hepro AS forplikter seg til å jobbe kontinuerlig og målrettet for å overholde alle aktuelle krav som er gjort i samsvarsforpliktelsen innenfor kvalitet og miljø.
Sertifisering av ledelsessystem for miljø (NS-EN ISO 14001:2015)
Vi i Hepro har fokus på miljø og bærekraftighet som er en naturlig og integrert del i vårt daglige arbeid. Vi jobber fortløpende med å se over og forbedre våre arbeidsprosesser for å minske vår negative innvirkning på miljøet. Som et ledd i vårt miljøarbeid er vi også sertifisert etter den internasjonale miljøstyringsstandarden, ISO 14001:2015.
Hepros miljøpolitikk:
Hepro AS forplikter seg til at all virksomhet bedriften utfører skal skje på en slik måte at miljøet beskyttes ved at råvarer og energi anvendes på en så effektiv måte som mulig. De ansatte i Hepro As viser personlig ansvar for miljøet i det daglige arbeidet.
Miljøarbeidet i Hepro AS utføres innenfor rammen av forretningsideen og preges av et helhetssyn. Med helhetssyn mener vi at innsats gjøres ut fra en avveining av hva som er teknisk muli og økologisk forsvarlig.
De veiledende prinsippene i miljøarbeidet er å:
- Samsvare med alle miljølover og forskrifter samt egne miljømål
- Velge miljøvennlige materialer i virksomheten
- Vurdere miljøaspekter ved investeringer og innkjøp av varer og tjenester
- Prioritere arbeidsmetoder og teknikk som er skånsomme mot miljøet
- Selge produkter med lang levetid som er mulig å gjenvinne
- Jobbe målrettet for miljøeffektiv drift og en bærekraftig utvikling.
Grønt Punkt Norge
Hepro er medlem i Grønt Punkt. Grønt Punkt-medlemmer er tilknyttet en ordning for resirkulering av emballasje, og omfatter emballasjetypene glass, plast, metall, kartong, drikkekartong og bølgepapp.
Norsirk
Hepro samarbeider med NORSIRK om retur og gjenvinning av EE-avfall. NORSIRK er et landsdekkende produsentansvarsselskap for elektriske og elektroniske produkter, batterier og emballasje. De samler inn, miljøsanerer og gjenvinner avfall i henhold til våre produsentansvar.
StartBANK
Hepro har fått tildelt registreringsbevis fra Startbank som er leverandørregister for bygg og- anleggsbransjen. Beviset står for seriøsitet i bransjen. I Startbank er det samlet offentlig informasjon knyttet til lovpålagte krav om registrering i ulike offentlige registre og ansvarsrett.
Sertifisering av virksomhetsområdet Velferdsteknologi for informasjonssikkerhet (NS-ISO/IEC 27001:2022)
Hepro AS er ISO 27001-sertifisert innenfor vårt forretningsområde for velferdsteknologi. Denne sertifiseringen bekrefter at vi har implementert et “Information Securety Managment System”, samt at vi sikrer konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet for beskyttelsverdig data. ISO 27001-standarden sikrer at vi kontinuerlig vurderer risikoer og gjennomfører nødvendige tiltak for kontinuerlig redusere risiko for våre kunder. Vår forpliktelse til denne standarden er en del av vårt arbeid med kvalitet og samfunnsansvar.
HMS
Hepro AS arbeider til enhver tid i tråd med gjeldende krav til helse, miljø og sikkerhet.
Etisk Ansvar
Hepro AS jobber aktivt for å ta etisk ansvar i sin verdikjede ved å fronte grunnleggende menneskerettigheter i tråd med International Labour Organization. Alle leverandører som leverer produkter og tjenester i forbindelse med de produkter og tjenester Hepro AS leverer til sine kunder og brukere, arbeider i tråd med disse retningslinjer:
- Barnearbeid – ILO 138 & 182
- Tvangsarbeid – ILO 29 & 105
- Diskriminering – ILO 100 & 111
- Retten til kollektive forhandlinger og unioner – ILO 87, 98, 135 & 154
- HSE – ILO 155 og ILO anbefaling 164
Redegjørelse Åpenhetsloven
Åpenhetsloven trådte i kraft i Norge fra og med 1. juli 2022. Formålet å fremme respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i virksomheters forretningsforbindelser og leverandørkjeder, samt sikre allmenhetens tilgang på informasjon om disse forholdene og hvordan virksomheter håndterer dem. Kjernen av loven innebærer en plikt til å utføre og redegjøre for aktsomhetsvurderinger i virksomheter. Aktsomhetsvurderinger innebærer at virksomheter skal kartlegge mulige negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold knyttet til produksjon og leverandørkjeder, implementere forbedringstiltak, følge opp og rapportere.
Hepro sin rapport kan du lese ved å trykke på knappen under.
GDPR
Dine data er vårt ansvar og Hepro AS jobber i tråd med til enhver tid gjeldende GDPR-lovgivning.