Pasientvarsling
Pasientvarsling, også kalt sykesignalanlegg, forbindes ofte med institusjoner og sykehjem. Det er et varslingsanlegg som er installert i alle avdelinger i institusjonen. Ved bruk av dette anlegget kan beboerne varsle helsepersonell når de har behov for bistand.
Hepro Respons
Hepro sitt pasientvarslingsanlegg – Hepro Respons – er en moderne skybasert løsning og anlegget leveres som en tjeneste der Kommunens egne ansatte ikke blir belastet med drift – samtidig som pasientvarslingsanlegget leveres med svært høy oppetid.
Anlegget installeres slik at det er aktivt på alle beboerrom med tilhørende bad og fellesareal. Varslingsmuligheten for beboer er som oftest en trykknapp i form av armbånd eller klokke som beboer har på seg. Vi har en mengde forskjellige sensorer som både for passiv og aktiv varsling som kan kobles til pasientvarslingsanlegget.
I Hepro sitt pasientvarslingsanlegg kommer varslingene fra beboerne opp i Hepro Respons app på pleiernes telefoner eller på eventuelt alarmskjermer som er plassert strategisk der de er synlige for ansatte på vaktrom eller i fellesarealer. I Hepro Respons app leses også høyt opp hva hendelsen er som «sengealarm» slik at pleier raskt vet hva saken gjelder.
Anlegget installeres slik at det er aktivt på alle beboerrom med tilhørende bad og fellesareal. Varslingsmuligheten for beboer er som oftest en trykknapp i form av armbånd eller klokke som beboer har på seg. Vi har en mengde forskjellige sensorer som både for passiv og aktiv varsling som kan kobles til pasientvarslingsanlegget.
I Hepro sitt pasientvarslingsanlegg kommer varslingene fra beboerne opp i Hepro Respons app på pleiernes telefoner eller på eventuelt alarmskjermer som er plassert strategisk der de er synlige for ansatte på vaktrom eller i fellesarealer. I Hepro Respons app leses også høyt opp hva hendelsen er som «sengealarm» slik at pleier raskt vet hva saken gjelder.
Support
Vår support blir av kundene våre beskrevet som meget god. Her treffer de personer som kjenner løsningen og som snakker norsk og engelsk. Supporten er oppe døgnet rundt hele året og som oftest løses saken med en gang. Dette gir kundene veldig stor trygghet for at personellet på vakt kan få løst en sak her og nå uten å måtte involvere ressurspersoner i kommunen.
Sikkerhet
Hepro setter sikkerhet i høysetet i våre leveranser og har en rekke tiltak og funksjonalitet ibruk for å etterleve kundenes krav til Informasjonssikkerhet og personvern. Tiltak som roller, tilgangsstyring, to-faktor passordfunksjonalitet, kryptering av informasjon både under transport og lagring og mer er bare en del av sikkerheten som er bygget inn i løsningen.
Det benyttes kjente åpne standarder og protokoller brukes for informasjonsutveksling internt i løsningen, og mellom løsningen og oppdragsgiveres eksisterende IKT-systemer. Ingen standarder og protokoller som benyttes avviker fra anbefalingene til Helsedirektoratet eller Direktoratet for E-helse. Dette sikrer kundene gode muligheter for å kunne benytte plattformen lenge. Hepros forretningsområde velferdsteknologi er ISO 27001 sertifisert – noe som sikrer at vi etterlever de høyeste standarder for informasjonssikkerhet.
Det benyttes kjente åpne standarder og protokoller brukes for informasjonsutveksling internt i løsningen, og mellom løsningen og oppdragsgiveres eksisterende IKT-systemer. Ingen standarder og protokoller som benyttes avviker fra anbefalingene til Helsedirektoratet eller Direktoratet for E-helse. Dette sikrer kundene gode muligheter for å kunne benytte plattformen lenge. Hepros forretningsområde velferdsteknologi er ISO 27001 sertifisert – noe som sikrer at vi etterlever de høyeste standarder for informasjonssikkerhet.
API
Hepro tilbyr mange ulike løsninger for integrasjoner og tjenesteutvikling. De viktigste elementene er:
Alarm API
Alarm API og standardprotokoller gjør det enkelt å koble nye alarmsendere til Hepro respons plattformen. Alt fra intelligente sensorer, medisineringsløsninger og smarttelefoner med stadig mer attraktive design og nye funksjoner kan integreres.
Admin API
Administrasjon og oppfølging - Admin API muliggjør integrasjon med omkringliggende systemer for å legge til og synkronisere informasjon.
VKP API
I samarbeid med Norsk Helsenett, har Hepro etablert integrasjon for utveksling av data om tjenestemottakere og journalføring av alarmer. Dette er støttet for alle EPJ-systemer som har avtale med VKP (inkludert Helseplattformen).
IoT-HUB
Hepro har en egen integrasjonsplattform (IoT-HUB) som kan tilpasses fortløpende ny teknologi og behov for nye integrasjoner. Plattformen brukes også til driftsovervåkning og for å sikre redundans av pasientvarslingsanlegget.
Alarm API
Alarm API og standardprotokoller gjør det enkelt å koble nye alarmsendere til Hepro respons plattformen. Alt fra intelligente sensorer, medisineringsløsninger og smarttelefoner med stadig mer attraktive design og nye funksjoner kan integreres.
Admin API
Administrasjon og oppfølging - Admin API muliggjør integrasjon med omkringliggende systemer for å legge til og synkronisere informasjon.
VKP API
I samarbeid med Norsk Helsenett, har Hepro etablert integrasjon for utveksling av data om tjenestemottakere og journalføring av alarmer. Dette er støttet for alle EPJ-systemer som har avtale med VKP (inkludert Helseplattformen).
IoT-HUB
Hepro har en egen integrasjonsplattform (IoT-HUB) som kan tilpasses fortløpende ny teknologi og behov for nye integrasjoner. Plattformen brukes også til driftsovervåkning og for å sikre redundans av pasientvarslingsanlegget.
Vil du snakke med oss om velferdsteknologi?
Skjalg Aabakken
Head of Welfare Technology
Trond Haakonsen
Key Account Manager Velferdsteknologi
Odd Roar Jakobsen
Customer Success Manager Velferdsteknologi
Gry Oanes Solbakken
Customer Success Manager Velferdsteknologi
Tony Svevad
Key Account Manager